Kunde:
Virtualscape
Opgave:
Visuel identitet og grafisk design
2021

Virtualscape

Jeg arbejdede på Virtualscapes' branding for at adskille dem fra deres konkurrenter og afkræfte misforståelsen om, at virtual reality kun er for gamere og tech-entusiaster. I stedet kommunikerede jeg til en bredere målgruppe af unge voksne i 20'erne og 30'erne, som leder efter en sjov og anderledes oplevelse med vennerne.
Løsning
Da Virtualscape var helt nyopstartet uden en tilstedeværelse på sociale medier udarbejdede jeg deres visuelle identitet. Den er inspireret af et 1980'er arkade/videospils-udtryk med en effekt af 'retro futurisme' og fængende neonfarver. Det taler ind i en trendy grafisk retning (tænk Bladerunner 2049 og Stranger Things), som har til hensigt at tiltale målgruppen af millennials.
Grafikkerne er udarbejdet til Instagram og Facebook content i Adobe Photoshop. Mine designs blev postet på deres Instagram fra 10.10.2020 til 30.06.2021.
Services
Grafisk design
Photoshop
Visuel Identitet